Tuesday, July 25, 2006,2:00:00 AM
Setahun Sudah Berlalu
Setahun tidak menulis dan blog ini semakin sunyi, sepi dan khali. Tiada yang menyinggahi dan tiada siapa yang ambil peduli. Beta sangat sibuk. Assignment berlambak-lambak dan event sana sini. Memang tidak menang tangan. Jadi, blog ni pun terabailah. Apa yang penting, Beta membawa pelbagai kenangan indah lagi mengagumkan. Canvas 4’x4’, Nikon D50, Cameron Highlands, Malam Gemerlapan Aidilfitri 1426, Airbus A300, Zoo Negara, Art Market, Authentic Rajawali, Festival Pantun Piala Canselor MMU Melaka, MMU Open Day 2006, MMU Awards 2006, Video Clip Hidup-hidup Ditipu KRU, CCIP 2006, Sculpture Bird of Paradise, Self-potrait, Mambo dan macam-macam lagi memberi suatu pengalaman dan inspirasi baru untuk aku terus menjalani hidup. Harap-harap Gamma memberi sinar yang lebih terang dan mendamaikan.

Hampir tiga tahun aku di bumi Cyberjaya dan kini aku telah pun berusia 20 tahun. Tiada lagi angka satu di hadapan umur aku. Haih, perjalanan ini masih jauh dan sejauh mana aku harus melangkah aku sendiri tidak pasti. Sekarang sudah masuk tahun kedua, Gamma. Majoring pun sudah bermula. Pada awalnya seakan tersilap memilih majoring walaupun ketika mendaftar sebagai pelajar FCM ketika Alpha lagi aku sudah berangan mengambil degree dalam majoring ini. Sebagai seorang yang tidak gemar berkata-kata di hadapan khalayak (especially in English), aku rasa sangat terbeban dengan suasana baru ini. Hampir setiap kelas ada presentation. Aku jadi bosan! Namun, kebimbangan itu tidak terjalar dan terus melingkar menjerat diriku. Apabila assignment bermula, aku berasa ada sinar baru dalam meneruskan perjalanan ini. Assignment pertama kami perlu mempromosi diri sendiri untuk mendapat tempat 10 teratas dalam MI Gamma 07/08. Macam ada yang tidak kena, idea aku makin kontang. Teknikal mungkin semakin meningkat tapi macam tidak ada sentuhan istimewa. Macam sudah hilang ‘sense of design’ yang Che Mat cakap ada dalam diri aku dahulu. Hurm, tak tau la kenapa.
 
posted by Ahmad Kamarulzaman ¤ Permalink ¤


0 Comments: